Mc owh mc!

Sekali tengok tajuk cam McD lak...bukan mcD lah tapi MC. Tu maknanya sakit lah tuh. Sakit apa? Dh tentulah mata aku yang still x baik2 ni. Akhirnya setelah menziarahi doktor buat kali ke3 aku disahkan sakit mata jugak. Aduhhh..peritnya nak terima kenyataan ni. Tapi apa daya aku untuk lawan semua ni. Kata orang, sakit tanda kurangnya dosa yang kita dah lakukan. Apa dosa aku haaa...?? Agaknya pasal br cakap tak nak balik beraya kot. Kot jelah.



Lawatan kali ke2 aku ke sebuah klinik baru yang diperkenalkan kawan aku membuat aku makin bersemangat untuk sembuh. Doktor wanita yang merawat aku ni baik sangat, rasa sejuk hati. Dia sendiri sahkan yang aku tak sakit mata dan jangan risau dengan jangkitan kepada orang lain. Lega hati aku sbb fikir aku still nk datang keje, tak naklah memudaratkan kawan-kawan.



Perggh.. nak tau apa jadi lepas tu?? Sehari lepas titikkan ubat ke mata, terus mata aku jadi merah bak bijik saga. Merah sangat sampai aku pun pelik. Sekali tengok cam 'membela' plak....tapi aku takla pulak sakit, cuma merah bagai nk giler jer.



Tak puas hati, sok malamnya aku ke klinik tu sekali lagi...ha tu dia. Doktor yang bertugas malam tu dah terkejut tengok aku. Sekali pandang je dia dah sahkan aku sakit mata. .mcmn tuh beb??

0 comments: